Archívy: Predstavenia
Zoznam eventov
Divadlo Štúdio tanca (Stanislava Vlčeková, Jozef Vlk): Muž bez vlastností
Muž bez vlastností je ironicko-deziluzívna panoráma modernej spoločnosti a jej myslenia.
Inscenácia je inšpirovaná rovnomenným románom rakúskeho spisovateľa Roberta Musila, ktorý je považovaný za jedno z kľúčových literárnych diel minulého storočia. Pre román je charakteristická irónia a sarkazmus, mieša sa v ňom pohŕdanie s obdivom a nostalgiou po niečom, čo sa končí, keď niečo nové začína.
Svet, v ktorom sa v inscenácii jednotlivé postavy pohybujú, je pestrým kaleidoskopom. Postavy nevedia udržať svoju identitu a nedokončujú akcie – fragment prevláda nad celkom. Literárny dej v podstate absentuje, protagonisti viac jednajú než myslia. Majú akúsi fiktívnu podobu, pohybujú sa akoby za nejakou temnou doskou, vynárajú sa skôr než začnú jednať, a miznú v okamžiku, keď na nich zabudneme.
Koncept, réžia, hudba: Jozef Vlk
Choreografia: Stanislava Vlčeková
Účinkujú: Laura Carolina Garcia, Tibor Trulik, Jason Yap, Julie Charalambidou, Bartosz Przybylski, Michaela Mirtová
Scéna: Ján Ptačin
Kostýmy, masky: Andrea Pojezdálová
Svetelný dizajn: Ján Čief
Produkcia: Divadlo Štúdio tanca
Roberta Legros Štěpánková: Bod spojenia
BOD SPOJENIA je interdisciplinárne javiskové dielo prepájajúce tanec, živú hudbu, vizuálnu tvorbu, svetelný dizajn a súčasne architektúru post-industriálneho priestoru. Inscenácia vznikla na základe spolupráce siedmych umelcov zo Slovenska, Českej republiky, Holandska a Nórska.
BOD SPOJENIA predstavuje „Nový chrám“ v dobe súčasného človeka. Pozýva diváka dovnútra a navrhuje mu Cestu – akt „prechodu“ cez hranicu medzi každodenným životom a prostredím snívaného Sveta. Dielo je existenciálnym procesom hľadania hlbšieho Vedenia. Je to nelineárny príbeh, ktorý znovu aktualizuje modlitbu – rituál hlbokého počúvania a prepojenia.
To, na čom záleží, je povoliť Bodu spojenia pohyb. Tento pohyb je podporený svetlom a mierou našej predstavivosti, zabezpečí prepojenie medzi vnútorným a vonkajším, medzi začiatkom a momentom zmiznutia. Nič nie je stále.
Koncept, choreografia: Roberta Legros Štěpánková
Účinkujú: Lukáš Lepold, Tomáš Janypka, Roberta Legros Štěpánková
Hudobná kompozícia: Amund Roe
Kontrabas: Romana Uhlíková
Vizuálny koncept: Eli Dijkers
Svetelný dizajn: Pavla Beranová, Filip Horn
Technická a dramaturgická podpora: Matthieu Legros
Produkcia: Martina Čeretková
Koprodukcia: creat studio s.r.o.
Marta Poláková: Endless Shift
Dve bytosti. Dve energie. Dva protiklady. Napätie medzi nimi posúva vzdialenosť. Vzťah v nekonečnej oscilácii odrazu a spočinutia. Kto je kto? Je to dôležité?
Východiskovou ideou choreografie bolo hľadanie možností ako minimálnymi výrazovými prostriedkami uchopiť existenciálnu otázku napätia, ktoré je podstatou života. Napätia, ktoré vibruje a osciluje, ktoré je niekedy neviditeľné a niekedy také neprehliadnuteľné, že zatieňuje všetko ostatné. Existencia napätia predpokladá protiklady, ktorých skúmanie predstavovalo druhú ideu choreografie. Posledná idea choreografie je kruh – jeho vlastnosti ako uzavretosť, svojbytnosť a symetria. Použitie masiek malo za cieľ upriamiť pozornosť na telo, no nakoniec odkazuje aj na našu aktuálnu skúsenosť.
Koncept: Marta Poláková
Choreografia: Marta Poláková a kol.
Účinkujú: Silvia Sviteková, Lukáš Bobalík
Hudba: Martin Polák, Tibor Feledi
Kostýmy: Simona Vachálková
Masky: Marek Štuller
Svetelný dizajn: Robert Polák
Eva Priečková a Zuzana Žabková: Bodies in Trouble
„Toto je moja hlava a oddelím si ju od tela preto, aby som mohol povedať tamto je moja hlava.“ (J. Juhás)
Začali sme tanečkami s Johnom Zornom a Keijim Hainom v roku 2014. Hádzali sme kapustovú hlavu do rohu javiska. Neskôr sme sa stretávali s outsiderkami a dievčatami, ktoré nosia alumíniové čiapočky, s dievčatami, ktoré vydávajú dlhé tóny, cestujú do mesačných krajín a vyhrávajú súťaže krásy šepkajúc: „zlyhali sme kvôli intelektuálnej chybe.“ Pcháme prsty do záhybov roztrhanej mikiny. Moon cup na podlahe rozhrýzla mačka. Hlava sa váľa stále na zemi v rohu. Poor and obscure. Toto sa stáva veľmi osobným. Spermie chutia najlepšie po zjedení ananásu, čipsy počas menštruácie. Sklamali sme. Krvavé momenty.
Koncept, choreografia: Eva Priečková, Zuzana Žabková
Účinkujú: Eva Priečková, Zuzana Žabková
Scénografia: Nik Timková
Svetelný dizajn: Jozef Čabo
Hudobná supervízia: Jakub Juhás
Produkcia: Ivo Dobrovodský, Fuga
Soňa Kúdeľová: Autocorrect
Autocorrect je autorské tanečné sólo inšpirované algoritmom automatickej opravy textu ako aj následkami jeho používania a fungovania v každodennom živote. V hre multitasking-u, kde je autocorrect nástrojom identity, sledujeme nekontrolované a naopak zasa kontrolované telo performerky na hranici medzi procesom tvorby a každodenným životom.
„What is world, baby don’t hurt me?! (autocorrect.) Sedím pohodlne na zemi (podľa potreby prirodzene mením polohy) a šúpem pomelo.“
Autocorrect je voľným pokračovaním autorkinho predošlého sóla Autopilot.
Koncept, choreografia: Soňa Kúdeľová
Účinkuje: Soňa Kúdeľová
Dramaturgia: Ivo Dobrovodský
Kostým: freier
Hudba: Dominik Novák
Vizuálny koncept: Juraj Mydla, Martin Toldy
Produkcia: Projekt Batyskaf
Martin Hodoň a kol.: ↑&X / A P E N D I X
Tanečný duet Nikolety Rafaelisovej a Daniela Račeka je anticipáciou konca. Na pôdoryse textov J. L. Borgesa skúma presah vedomia a nevedomia do formovania skutočnosti. Čas, ako katalyzátor šedej kôry, a ďalšia premárnená šanca pamätať si svoj život. Zomriem a ani si to nebudem pamätať.
Réžia: Martin Hodoň
Účinkujú: Nikoleta Rafaelisová, Daniel Raček
Dramaturgia: Dáša Čiripová
Scéna, kostýmy, svetelný dizajn: Michal Hōr Horáček
Hudba: Ink Midget
Produkcia: GAFFA o. z.
Koprodukcia: Štúdio 12
Divadlo Štúdio tanca (Martina Hajdyla Lacová, Lívia Méndez Marín Balážová, Zuna Vesan Kozánková): 3×20 Ženy
Projekt 3×20 má výrazne súčasný inscenačný tvar, postavený na energii a výpovedi troch zaujímavých umeleckých individualít počas jedného večera. Trikrát rôznou (ženskou) optikou sa pozerá na pálčivé témy dneška, vychádza z rôznych zázemí, túžob i odkazov: pohybová (ne)schopnosť vs. sakrálnosť pohybu starého sveta (Squat), davová paralýza v časoch politicko-mafiánskej utópie (Čin), hľadanie súznenia mikro a makro kosmu vo vnútri ľudskej bytosti (Spaces). Divákov sprevádzajú silné emócie, výrazná dávka profesionálneho súčasného tanca a pestrá estetika.
Choreografia: Martina Hajdyla Lacová (SQUAT), Lívia Méndez Marín Balážová (ČIN), Zuna Vesan Kozánková (SPACES)
Účinkujú: Laura Carolina Garcia, Tibor Trulik, Jason Yap, Julie Charalambidou, Bartosz Przybylski, Michaela Mirtová
Dramaturgia: Jakub Mudrák
Kostýmy: Larisa Gombárová
Svetelný dizajn: Ján Čief
Idea projektu: Zuzana Ďuricová Hájková
Produkcia: Divadlo Štúdio tanca